Από τη Δ/νση Π.Ε. Πρέβεζας ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 46 του Ν.4777/2021 (ΦΕΚ 25 Α’/17-2-2021), η προθεσμία υποβολής αιτήσεων παραίτησης του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι, για το τρέχον σχ.έτος 2020-2021, από 17-02-2021 έως και 10-03-2021, και θεωρείται ότι έχουν γίνει αποδεκτές και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση των (αιτούντων/-ουσών) εκπαιδευτικών στις 31 Αυγούστου.

Ανάκληση της αίτησης παραίτησης, λόγω μη ύπαρξης ειδικής νομοθετικής ρύθμισης για το εκπαιδευτικό προσωπικό, μπορεί να κατατίθεται (στην οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης όπου κατατέθηκε η αίτηση παραίτησης) μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης παραίτησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 148 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), π.χ. αίτηση που έχει υποβληθεί στις 22-2-2021 μπορεί να ανακληθεί ως και τις 21-3-2021.

Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης που υποβάλλονται μετά την ανωτέρω προθεσμία, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. 

Σχετικά με τις απολύσεις των εκπαιδευτικών για σωματική ή πνευματική ανικανότητα, σύμφωνα με το άρθρο 153 του Ν. 3528/2007, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προσκόμιση στην υπηρεσία μας, γνωμάτευσης από Δευτεροβάθμια ή Ειδική Υγειονομική Επιτροπή, η οποία θα χαρακτηρίζει το νόσημα ως μη ιάσιμο και τον εκπαιδευτικό μη ικανό προς εργασία. 

Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 28 του Ν.4305/2014 προβλέπεται ότι η αίτηση παραίτησης του υπαλλήλου θα γίνεται δεκτή, όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία του αυτεπάγγελτου ελέγχου των δικαιολογητικών.

Επειδή έχουν επέλθει πολλές αλλαγές στις συνταξιοδοτικές διατάξεις, κρίνεται απαραίτητο πριν την υποβολή της αίτησης παραίτησης, οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν από το Γ.Λ.Κ.(ΕΦΚΑ) ώστε να είναι σίγουροι πως πληρούν όλες τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Συγκεκριμένα, να εξασφαλίσουν ότι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα (συμπλήρωση του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου) καθώς και το απαιτούμενο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης.

Αποκλειστικά υπεύθυνοι για την υποβολή της αίτησης παραίτησης είναι οι εκπαιδευτικοί και μόνο αρμόδιο όργανο και γνώστης των συνταξιοδοτικών διατάξεων, καθώς και του ύψους του ποσού της σύνταξης-μερίσματος, είναι το Γ.Λ.Κ.

Τα ανωτέρω ισχύουν ανάλογα και για τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ (σχετ. αρ. 28 παρ. 2α ν. 4186/2013 (Α΄ 193)). 

Οι αιτήσεις παραίτησης και ανάκλησης υποβάλλονται (λόγω CoviD-19) και ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στη Δ.Π.Ε. Πρέβεζας όπως αναφέρεται στην αριθμ.41410/Ε3/30-3-2020(ΑΔΑ:ΩΙΩΖ46ΜΤΛΗ-2Τ4) της Γενικής Δ/νσης Εκπ/κού Πρ/κού Π.Ε. & Δ.Ε.

Για να δείτε την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. πατήστε εδώ.

Για να κατεβάσετε την αίτηση παραίτησης πατήστε εδώ.

Για να κατεβάσετε την ανάκληση της αίτησης παραίτησης πατήστε εδώ.